- - https://andisheh-nou.org -

تجمع بازنشستگان کارخانه کیان تایر/وعده پرداخت قسطی سنوات عملی نشد

حدود ۷۰ نفر از بازنشستگان کارخانه کیان تایر از ساعت ۹ صبح امروز مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حدود ۴۰۰ بازنشسته کارخانه کیان تایر که از سال ۹۰ به تدریج بازنشسته شده‌اند، مطابق تعهدی که اعضای هیات حمایت از صنایع در مقام مدیریت موقت کارخانه ایران تایر داده بودند، قرار بود از تابستان امسال تا زمانِ تسویه کامل سنوات ایام خدمت، هر ماه ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

با این حال به گفته بازنشستگان کیان تایر ۷ ماه است که این ۵۰۰ هزار تومان به حساب‌هایشان واریز نشده است. کیان تایر چند سال است که به علت بحران تولید، توسط هیات حمایت از صنایع اداره می‌شود.

مطابق گفته‌های معترضان هر کدام از آن‌ها بابت سنوات بازنشستگی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از کارخانه کیان تایر طلبکار هستند و قاعدتا حتی با پرداخت‌‌ همان ۵۰۰ هزار تومان در ماه هم روند تسویه‌حساب آن‌ها بیش از یک دهه طول می‌کشد.

به گفته یک نفر از بازنشستگان کیان تایر که در تجمع امروز حضور داشت، قرار بود در جلساتی که هیات حمایت از صنایع برای بررسی بحران کارخانه برگزاری می‌کند، ۴ نفر از نمایندگان بازنشستگان کارخانه هم حضور داشته باشند که تاکنون از آن‌ها برای این کار دعوت به عمل نیامده است.

این بازنشسته کارخانه کیان تایر افزود: قرار بود با مکاتباتی که هیات حمایت با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده است، تسهیلاتی از طریق سیستم بانکی برای رفع مشکلات کارخانه و پرداخت مطالبات بازنشستگان به کیان تایر پرداخت شود که تکلیف آن هم مشخص نیست.