- - https://andisheh-nou.org -

در آستانه روز شانزده آذر و به دنبال اعتصاب دانشجویان دانشگاه نفت آبادان تعطیل شد!

آبادان – رئیس دانشگاه صنعت نفت در روز شنبه 11 آذر ماه گفت: در پی تحصن دانشجویان دانشکده نفت آبادان و عدم حضور آنها در کلاس های درس این دانشکده تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.  به گزارش خبرگزاری مهر [1]، عبدالنبی هاشمی افزود: بازگشایی مجدد این دانشکده منوط به حضور دانشجویان در کلاس های درس است.  دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان از ۲۷ آبان تاکنون در اعتراض به آنچه ناتوانی هیئت رئیسه دانشگاه در حفظ امتیازات مهم دانشکده صنعت نفت آبادان از جمله استخدام و امریه خواندند از حضور بر سر کلاسهای درس خود خودداری کردند.

دانشجویان معترض اعلام کرده‌ اند تا زمانی که از سوی مسئولان دولت درباره «تعیین وضعیت استخدامی» پاسخ مناسبی دریافت نکنند به تحصن خود همچنان ادامه می دهند.

دانشجویان این دانشگاه طی دو هفته گذشته نسبت به روند مدیریتی این دانشگاه و عدم پاییندی وزارت نفت به استخدام دانش‌آموختگان این دانشکده  اعتراض داشتند و روز گذشته نیز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

براساس مستندات درج شده در دفترچه کنکور سراسری در سال‌های قبل، وزارت نفت متعهد به استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در این وزارتخانه شده بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت در سال 94  استخدام این دانشجویان را در وزارت نفت ممنوع اعلام کرد. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که قبل از این سال در این دانشگاه تحصیل کرده بودند، پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراضات خود به دیوان عدالت اداری شکایت بردند.

در پی این شکایات، دیوان عدالت اداری وزارت نفت را ملزم به جذب و استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت کرد اما وزارت نفت همچنان به روند سابق خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا صبح روز شنبه جمع کثیری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به شرایط استخدام وزارت نفت و حذف استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف این دانشگاه در میدان پاستور مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ندا نبوی، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعت نفت و نماینده دانشجویان معترض به استخدام وزارت نفت [2] در مقابل پاستور در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: تا قبل از خرداد ماه سال 94 گروه الف دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون و بر اساس قانون و تعهدی که از دانشجویان دریافت می‌شد، در وزارت نفت استخدام می‌شدند، اما این قانون از همان سال لغو و استخدام این دانشجویان  ممنوع اعلام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشکده‌های مختلف دانشگاه نفت در پاستور مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده تا حق خود برای استخدام در وزارت نفت را که یک خواسته قانونی است، بگیرند. در واقع ما قبل از تجمع امروز با تمامی مسئولان استانی و کشوری مذاکره زیادی انجام دادیم، اما متاسفانه خواسته‌ به حق ما هنوز اجابت نشده است.

این نماینده دانشجویان معترض به استخدام وزارت نفت در مقابل پاستور، تاکید کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت سال گذشته به مدت سه هفته در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند.

نبوی همچنین ادامه داد: معترضان دانشگاه صنعت نفت به دلیل زیر پا گذاشتن قانون استخدام در وزارت علوم موضوع را به صورت انفرادی به دیوان عدالت شکایت کردند که در نهایت رای دیوان به نفع معترضان صادر شد و وزارت نفت ملزم به استخدام فارغ‌التحصیلان گروه الف این دانشگاه شد، اما این وزارتخانه به رای دیوان اعتراض کرد و الاکنون بیش از یک سال است که منتظر نظر دیوان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان معترض دانشگاه نفت تا اجابت نشدن خواسته قانونیشان در سر کلاس‌های خود حاضر نخواهند نشد، گفت: بیش از سه هفته است که دانشجویان دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در تحصن هستند، اما مسئولان دانشگاه به جای عمل به قول‌های خود که گفته بودند در صورت عدم دفاع از حقوق آن‌ها استعفا خواهند کرد، همچنان بر صندلی‌های خود نشسته‌اند و دانشجویان را با ترس و ارعاب کمیته انضباطی وادار به برگرداندن بر سر کلاس‌های درس می‌کنند.

این نماینده دانشجویان معترض خاطر نشان کرد: متاسفانه در پاسخ به سوال نمایندگان برای جذب نیرو از دانشجویان گروه الف دانشگاه نفت گفته‌اند ما به نیرو نیاز نداریم، در حالی که بر اساس فراخوان آزمون استخدامی می‌خواهند 2500 نفر را در این وزارتخانه استخدام کنند، بنابراین ما معترضان تا تحقق خواسته قانونی خود به اعتراض خود ادامه خواهیم داد.

*** قابل توجه سایت های اینترنتی:  نقل قول و بازچاپ مطالب منتشر شده در سایت اندیشه نو، فقط با ذکر منبع مجاز است.***