- - https://andisheh-nou.org -

پاس گل حسین شریعتمداری به ترامپ

امروز دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶، روزنامه کیهان تیتر یک خود را به گزارشی با این عنوان اختصاص داد:«شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی»

اواخر شب گذشته خبرگزاری‌های عربستان اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و سرنگون کرده است.

شنبه حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد. عده‌ای از شاهدان صدای هواپیمایی را شنیدید که در ارتفاع کم پرواز می‌کرد. مقام‌های سعودی گفته‌اند موشک ساقط شده بزرگ نبوده و بقایای آن که در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد کرد، خسارتی به بار نیاورده است.

شبکه المصریه، نزدیک به نیروهای حوثی در یمن، می‌گوید که موشک بالستیک این نیروها فرودگاه ملک خالد را هدف قرار داده‌اند،

گزارش امروز کیهان اما این خبر را به صورت دیگری نقل کرده و نوشته‌ است: «موشک «برکان -۲-اچ» ارتش و انصارالله یمن در سیاهی شب شنبه آسمان ریاض را شکافت و مثل رعد، بر فرودگاه بین‌المللی ملک خالد فرود آمد.
اصابت این موشک که همه‌چیز را در شهر و حتی اطراف ریاض به لرزه درآورد و دود غلیظ ناشی از انفجار آن، آسمان فرودگاه را پوشاند، به شدت بر پادشاه و شاهزادگان نازپرورده رژیم سعودی گران آمد و حتی شیوخ ابوظبی و بندر شیشه‌ای دوبی را هم نگران کرد. چرا که آنها فهمیده‌اند تهدیدات روزهای اخیر «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن، کاملا جدی است و موشک‌های یمن علاوه بر برد کافی که دارند، نقطه‌زن نیز هستند.»

کشورهای غربی و عربستان سعودی همواره ایران را به حمایت تسلیحاتی از حوثی‌های یمن متهم کرده‌ اما مقامات تهران تاکنون قویا هرگونه کمک نظامی و تسحیلاتی به شورشیان یمن را تکذیب و تاکیده کرده‌اند تنها به آنها کمک مستشاری می‌کنند.

روزنامه منسوب به رهبر جمهوری اسلامی در حالی «خبر شادی» از حمله موشکی حوثی‌های یمن به ریاض را منتشر کرد که  روز گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته بود «به عقیده او، پرتاب موشک از یمن به عربستان، کار ایران بوده است.»

او گفت که سیستم‌های آمریکایی مستقر در عربستان سعودی این موشک را ساقط کرده‌اند و در مورد تجهیزات آمریکایی افزود که هیچ کشوری قادر به تولید آنچه آمریکا می‌سازد نیست و این تجهیزات در نقاط مختلف جهان استفاده می‌شود.

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران٬ نیز عصر امروز ادعای رییس جمهوری آمریکا را تکذیب کرده بود. به گفته جعفری «دونالد ترامپ سخنان بی‌حساب، غلط و دروغ زیاد گفته و این نیز یکی از آن تهمت ها است.»

جعفری گفته بود که امکان انتقال موشک از ایران به یمن وجود ندارد و «این موشک‌هایی که شلیک می شود متعلق به خود یمن است که آنها را بازسازی کرده‌اند و با افزایش برد آنها در پی انتقام خون شهدای یمن هستند.»

زیتون