- - https://andisheh-nou.org -

واکنش دختران میرحسین و رهنورد به اظهارات شمخانی – دختر میرحسین: هر دروغی گفته می‌شود پدر با لبخند می‌گوید خوب است پوستر دروغ‬⁩ ممنوع را بیاد بیاورند

زهرا و نرگس موسوی، دو دختر میرحسین و رهنورد در رشته توییت‌هایی بر کذب بودن اظهارات ظهر امروز شمخانی تاکید کرده و تصریح کرده‌اند که حصر همچنان ادامه دارد و هنوز ملاقات‌ها مانند سال‌های گذشته در اختیار و اراده زندان‌بانان زندان اختر است.

به گزارش کلمه، امروز ظهر علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی در نمایشگاه مطبوعات ادعا کرد [1]: “موسوی و کروبی هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند. واژه حصر واژه درستی نیست؛ این آقایان مد‌نظر شما در حصر نیستند.” او در پاسخ به خبرنگاری که پرسید پس ما می‌توانیم به دیدارشان برویم گفت: شما نمی‌توانید اما هر کس را که آنها بخواهند می‌توانند ببینند. ادعای گزافی که واکنش‌های مختلف را در شبکه‌ها و گروه‌های اجتماعی برانگیخته است.

در همین باره زهرا موسوی، یکی از دختران میرحسین در توییتر خود تصریح کرده است:‏راست گفتند که سه عزیز حصر نیستند از حصر بدتر شرایطی‌ست که قریب ٧ سال ادامه دادند تا هر کس برای دور کردن خود از قبح آن ناچار به توجیهی برایش باشد.

وی در توییتی دیگر آورده است: ‏دیدن زندانبان و مافوق زندانبان و حرف تکراری، تازه نیست. تازه یعنی تغییر! ‏وضع فعلا مثل قبل: هفته‌ای یکبار ما و خانواده به “اراده” گاه‌گدار زندانبان.

زهرا موسوی در توضیح آن نوشته است: ‏وقتی حرف از “اراده” گاه‌گدار زندانبان برای حتی خانواده نزدیک است، تکلیف خانواده دورتر و سیاسیون هم مشخص است. ‏⁧

دختر نخست وزیر محصور دوران دفاع مقدس در پایان با جمله‌ای به مشی پدر اشاره کرده و نوشته است: ‏هر دروغی در مورد ⁧‫حصر‬⁩ و غیره گفته می‌شود پدر بالبخند می‌گوید خوب است پوستر ⁧‫#دروغ‬⁩ ممنوع را بیاد بیاورند. ‏⁧‫اسب‌سواری‬⁩ ⁧‫شنا‬⁩ ⁧‫سفر‬⁩ و و و آزادی…

در همین باره نرگس موسوی هم با تاکید بر اینکه «‏زهرا رهنورد و میرحسن موسوی همچنان در حصر خانگی هستند و از دیدن اقوام و دوستان خود کما‌فی‌السابق محروم هستند.» نوشته است: ‏ظاهرا مسئولین به نتیجه رسیده‌اند که به جای حل مساله، صورت مساله را پاک کنند.

دختر میرحسین و رهنورد در توییت دیگر با انتشار بخشی از مصاحبه محمدحسین کروبی که گفته بود «فرد دیدارکننده با آقاى کروبى را نهادهاى امنیتى انتخاب کردند نه محصورین.» آورده است: ‏با دروغ‌های بی‌شماری مواجه شدند محصورین، نظیر استخر، اسب‌سواری، سفر، دیدار با افراد منتخبشان، دیدار آزاد با اقوام و خدمات پزشکی در حد سران قوا!

سخنان شمخانی در حالی بیان شده است که هنوز دو هفته از نامه دختران میرحسین و رهنورد به مراجع و علمای عظام حوزه‌های علمیه و مدارس دینی جهان اسلام  [2]نگذشته است که در آن با شرح مختصری از وضعیت حصر خانگی غیرقانونی و غیرانسانی پدر و مادر خود در زندان اختر، به عنوان تنها شاهدانی که هفته‌ای یک بار با محصوران ملاقات مشروط دارند، همه را در جریان این ستم گذاشته بودند.

این شاهدان عینی و بی‌بدیل هفت سال حصر خانگی میرحسین و رهنورد در نامه خود بخش کوچکی از اوضاع حاکم بر این حصر خانگی را نوشته‌ بودند و بعید به نظر می‌رسد دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی و دیگر مقامات عالی نظام آن را ندیده باشند و از شرایط واقعی حصر بی‌خبر باشند.