- - https://andisheh-nou.org -

در دفاع از صلح در خاورمیانه

اطلاعیه سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

با خبر شدیم که به دعوت اتحادیه‌های کارگری و دوستداران صلح در ترکیه گردهمایی باشکوهی در مقابل ایستگاه راه‌آهن آنکارا در روز ۱۸ مهر، برابر با 10 اکتبر، برپا شده بود که هدف دو حملهٔ تروریستی قرار گرفت و بر اثر آن متأسفانه بیش از 100 نفر از صلح‌دوستان کشته و تعداد زیادی به‌شدّت زخمی شدند.

دولت ضدکارگری اردوغان از مدّت‌ها پیش و از زمان رخدادهای میدان «قزی» مشت آهنین و پلید خود را به صلح‌دوستان و طبقهٔ کارگر ترکیه نشان داده است. اردوغان که مانند پیشینیان خود فقط به سود می‌اندیشد، از وحشی‌ترین و عقب‌مانده‌ترین گروه تروریستی به منظور دستیابی به منابع نفتی و ژاندارم منطقه شدن حمایت کرده و عراق و سوریه را درگیر جنگ فرسایشی و ویرانگری کرده است. حتّیٰ پا را از این نیز فراتر گذاشته است و تلاش دارد که داعش را به سمت مرزهای ایران براند. متأسفانه به علّت نابخردی سیاستمداران قدرتمند در ایران روند رخدادها دارد به سویی می‌رود که جنگی بین ایران و عربستان برافروخته شود که سودش به حساب‌های سرمایه‌سالاران جنگ‌طلب جهانی ریخته خواهد شد.

به راه انداختن و ادامهٔ جنگ و خون‌ریزی در یمن و فرستادن پول و اسلحه از طرف قطر و عربستان برای داعش، که با همدستی اردوغان انجام می‌شود، نیّتی جز به آتش کشیدن منطقه و غارت کردن بشکه‌های نفت با ارزان‌ترین قیمت توسط کمپانی‌های غول‌پیکر نفتی ندارد. برای دولت اردوغان جانِ انسان‌ها در سوریه، ایران، کوبانی، یمن، و آنکارا پشیزی ارزش ندارد.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران همگام با خواهران و برادرانش در فدراسیون‌های سندیکاهای کارگری ترکیه «دیسک» و «کیسک»، و به‌ویژه سندیکای فلزکار مکانیک ترکیه، کشتار هولناک طرفداران صلح و پیشرفت در این کشور را محکوم می‌کند، استقرار صلح در همهٔ کشورهای خاورمیانه را خواستار است، و به پایداری قهرمانانهٔ معترضان در برابر دولتِ ضدکارگری اردوغان و جنگ‌طلبان درود می‌فرستد.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

۱۹ مهر ۱۳۹۴، برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۵