- - https://andisheh-nou.org -

نگرانی شماری از کارمندان پالایشگاه ستاره خلیج فارس از تعدیل

شفاف نبودن وضعیت استخدامی کارکنان پالایشگاه ستاره خیلج فارس بازهم خبرسازشد، صبح امروز جمعی از کارمندان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل نگرانی از روشن نبود امنیت شغلی خود مقابل دفتر مرکزی این واحد پالایشگاهی در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شفاف نبودن وضعیت استخدامی کارکنان پالایشگاه ستاره خیلج فارس بازهم خبرسازشد، صبح امروز جمعی از کارمندان [1] پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل نگرانی از روشن نبود امنیت شغلی خود مقابل دفتر مرکزی این واحد پالایشگاهی در تهران تجمع کردند.

معترضان ۴۷ نفر از کارمندان شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستند که در دوره چندماهه مدیرعامل قبلی این واحد پالایشگاهی استخدام شده بودند اما با تغییر دوباره مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نگران وضعیت خود شده‌اند چراکه قراردادهای آنها تنها تا پایان سال جاری اعتبار دارد.

این وضعیت درحالی است که تا همین یک ماه پیش که هنوز مدیرعامل پالایشگاه ستاره خیلج فارس تغییر نکرده بود، تجمعات صنفی مشابهی از جانب گروهی [2] از کارگران قراردادی این واحد پالایشگاهی در شهربندرعباس برگزار شده‌بود، این معترضان که شمار آنها در حدود ۱۰۰ نفر بود از طریق آزمون استخدامی جذب پالایشگاه شده بودند اما به اصرار مدیریت قرار بود از ابتدای پاییز امسال زیر نظر یک شرکت پیمانکار مشغول کارشوند.

اگرچه با جابجایی مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس تمامی یکصد کارگر تبدیل معترض بدون واسطه پیمانکار به کار سابق خود بازگشته‌اند اما در حال حاضر  ۴۷ کارمند تازه‌ استخدام شده این واحد پالایشگاهی از بابت تمدید نشدن قراردادهای شغلی خود نگران‌هستند.

به گفته یکی از این کارمندان روز شنبه (بیست‌و نهم مهرماه) آنها از ابتدای هفته جاری موفق به حضور در محل کار خود نشده‌اند.

این کارمندان معترض ادامه می‌دهند: روز شنبه هنگامی که ما قصد ورود به ساختمان را داشتیم به ما اطلاع دادند که ساختمان به فروش خواهد رسید اما پس از ساعتی متوجه شدیم که عده‌ای از همکارانمان در داخل ساختمان حضور دارند.

آنها معتقدند که چون به عنوان نیروهای مرتبط با تیم مدیرعامل قبلی تلقی شده‌اند از حضور در محل کار منع شده و اکنون با خطر بیکار شدن مواجهند.

یکی از این تجمع کنندگان می‌گوید:  چهار روز است که ما پشت درب مانده‌ایم حتی اجازه نمی‌دهند که ما وسایل‌های شخصی خودمان را از داخل ساختمان برداریم. با توجه به اینکه ما سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنیم و از کارنامه حرفه‌ای قابل قبولی هم برخورداریم اما متاسفانه به صورت حرفه‌ای برخورد نمی‌کنند تمام حرف ما این است که یک نفر از مسئولین پالایشگاه بیاید و تکلیف ما را مشخص کند.

همچنین یکی دیگر از تجمع کنندگان  گفت: هنگامی که از ما خواستند برای حضور در ستاره خلیج با این کارفرما قرارداد امضا کنیم همه ما در شرکت‌های پیمانکاری دیگری مشغول به کار بودیم ولی حالا نه در شرکت‌های پیمانکاری جایی برای ما است و نه اینکه در جایی که با آن قرارداد داریم راه می‌دهند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس ازجمله پروژه‌هایی است که عملیات ساخت آن از حدود ۱۳ سال پیش تا به امروز ادامه داشته است و در این مدت تنها مسئولیت اجرایی آن دست به دست چرخیده‌است، در صورت به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس، این پالایشگاه بزرگ‌ترین تولید کننده میعانات گازی جهان خواهد بود که در صورت تکمیل نهایی روزانه ٣٦٠ هزار بشکه میعانات استخراجی از چاه‌های منطقه عسلویه را به ٢٧ میلیون لیتر بنزین یورو ٤  ، ٩ میلیون لیتر بنزین سوپر، ١٤ میلیون لیتر گازوییل،۳ میلیون و ٣٧٠ هزار لیتر سوخت تبدیل خواهد کرد.

2