- - https://andisheh-nou.org -

احتمال جریمه بانک های ترکیه به دلیل نقض تحریم های ایران

به گزارش رویترز، شش بانک ترکیه  به دلیل نقض تحریم های ایران،در خطر جریمه های میلیاردی از سوی آمریکا قرار دارند. رویترز به نقل از روزنامه هابرترک، این گزارش را انتشار داده و اعلام کرده منبع گزارش، مقامات بانکی در ترکیه می باشند. رویترز بدون تایید این خبر گزارش داد که دو مقام بلند پایه اقتصادی در ترکیه به این خبرگزاری گفته اند هنوز هیچ گزارشی از مقامات آمریکایی در رابطه با جریمه های مذکور دریافت نکرده اند. مقامات رسمی اعلام کرده اند قرار است در رابطه با این موضوع، بیانیه ای صادر کنند.

در هفته های اخیر روابط ترکیه و آمریکا رو به تیره گی گذاشته و دو کشور، صدور ویزا برای شهروندان این دوکشور را محدود کردند.

روزنامه هابرترک، اسامی این شش بانک را اعلام نکرده است اما میزان جریمه یکی از این بانک ها را بیش از پنج میلیارد و مابقی را کمتر از این مبلغ اعلام کرده است. بر اساس خبر این روزنامه، مقامات رسمی آمریکا، در چند روز آینده، این بانک ها را در رابطه با این جریمه ها مطلع خواهند کرد.

دولت آمریکا، در موارد گذشته بانک هایی را که متهم به نقض تحریم های ایران بودند را با جریمه های مشابه مواجه کرده است.

دولت آمریکا در ماه گذشته نیز، وزیر سابق اقتصاد ترکیه و رئیس یک بانک دولتی ترکیه را متهم کرد که برای ایران پولشویی کرده اند. رجب طیب اردوغان ضمن رد این اتهام، دلیل آن را انگیزه های سیاسی عنوان کرد.